lördag 11 oktober 2014

Styling av vårt lilla rum på 7 kvm







Jag och min familj bor i ett 70-talshus på 164 kvm utanför Landskrona i en liten ort som heter Häljarp. Vi har bott i just detta huset i 3 år och ett rum som inte riktigt har hittat sin plats eller vad man säger är ett lite rum på ca. 7 kvm - ett så kallat skräprum som man gärna slänger in sånt man inte vet vart man ska ställa det.
I rummet stod det ett extrabord som jag målade i vitt och avslutade benen med grått.
Jag placerade bordet en bit ut i rummet för att undvika att alla möbler alltid står längst med väggarna.
Jag fick också några stolar med stålben av min mamma som jag målade vita.
Jag målade också ena väggen i en grå nyans med en struktur som påminner om Kalkitir men som är en vanlig väggfärg från Flügger.
Självklart blev det lite DIY där kopparfärg och mattsvart fick pryda lite prylar.
Kolla in bilderna och läs gärna hur jag tänkte.

Vitt bord känns fräscht. Det är också trendigt med annan färg på ben-avsluten så det fick det bli. Matta på matta är snyggt och löser problemet om man har mycket golvyta men bara mindre mattor.


Ett gammal hålslag som var för ungt för att vara vintage fick kopparfärg sprayat på sig.

Gråa och beigea nyanser är fint ihop. Fårskinn är aldrig fel och skönt att sitta på. Matta på matta är så fint och läckert.


Jag gillar att använda vad jag har samlat på mig. Så även om stilen på de två tavlorna är vitt skilda så har jag komponerat allting så att det plötsligt passar ihop men samtidigt blir väldigt personligt. Och personliga hem borde fler sträva efter.



Damejeanner är så fint! Denna har jag hittat på loppis. Terracotta är hett och snyggt! På väggen gjorde jag en personlig inramning av ett gammalt tapetprov.

Jag sprayade även några plåtburkar.

Min dotter gillar rummet :)

Min man har träningskläder som får vara på den ena väggen. Här kopparsprayade jag gamla IKEA-ben som nu fick agera hängare/spjut. Självklart fick det bli en stor lampa också.

Bambuhusen fick också plats. Skor är fint att ha framme.


Hoppas ni gillade vad ni såg

Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar