Visar inlägg med etikett Visual Merchandiser. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Visual Merchandiser. Visa alla inlägg

måndag 20 oktober 2014

Eventet !

Eventet på BoConcept i tisdags gick suveränt bra! Massa folk minglade, Svante från Elle Decoration pratade visst (jag stod i kassan så jag hörde inget!), laxen från Salma lax åts upp av gästerna, undra om den var god? :) 
Jag skulle vilja ha ett event i månaden - så roligt! :) 


Mingel deluxe

Jag och Svante 

söndag 19 oktober 2014

Arbetsskadad

Jag tror att i ett kreativt yrke att man som människa aldrig liksom slappnar av.
Känner ni igen er? Att ni i vilket rum i ert hus eller lägenhet är så piffar ni, ändrar om och förbättrar.
Sån är jag i alla fall. Speciellt när jag är ledig på helgen då kör jag all in - ändrar om, stylar, tänker ut nya projekt, ja allt möjligt. I mitt kreativa liv ingår också att göra en extra god frukost eller en extra god middag en ledig helgdag. Att passa på att duka fram allt på frukostbordet som kanske handlades dagen innan på stormarknaden. Att få lov att kalla ner familjen till ett läckert bord - "FRUKOST!" Allt visuellt tilltalar, inte bara mig, utan samtliga människor.


Kitchen corner i vårt kök

måndag 13 oktober 2014

Elle Decoration + BoConcep = sant

Yes! Det är dags för launch på BoConcept i Malmö imorgon tisdag 14/10 !
Det har planerats...det har målats...det har packats upp nyheter...det har monterats möbler....det har stylats och NU är det dags för alla kunder att få ta del av våra fina studios och möbler.

Svante från Elle Decoration kommer, det bjuds på lax från Salma Lax, det kommer bli dricka från Amadeus, massa mingel, goodiebag, ta 3 betala för 2 på accessoarer, 15 % på möbler...you name i't! 








Åsa

söndag 12 oktober 2014

Årets kulör 2015 från Nordsjö

Ingen har väl missat att årets kulör 2015 kommer bli Copper Orange! Läs mer här på Nordsjös hemsida
Den färgen får mig osökt att tänka på när vi var på Landskrona Citadell i somras som ni ser nedan.

Borggården på Citadellet

Ett litet kollage

Bild från Nordsjö



lördag 11 oktober 2014

Styling av vårt lilla rum på 7 kvm







Jag och min familj bor i ett 70-talshus på 164 kvm utanför Landskrona i en liten ort som heter Häljarp. Vi har bott i just detta huset i 3 år och ett rum som inte riktigt har hittat sin plats eller vad man säger är ett lite rum på ca. 7 kvm - ett så kallat skräprum som man gärna slänger in sånt man inte vet vart man ska ställa det.
I rummet stod det ett extrabord som jag målade i vitt och avslutade benen med grått.
Jag placerade bordet en bit ut i rummet för att undvika att alla möbler alltid står längst med väggarna.
Jag fick också några stolar med stålben av min mamma som jag målade vita.
Jag målade också ena väggen i en grå nyans med en struktur som påminner om Kalkitir men som är en vanlig väggfärg från Flügger.
Självklart blev det lite DIY där kopparfärg och mattsvart fick pryda lite prylar.
Kolla in bilderna och läs gärna hur jag tänkte.

Vitt bord känns fräscht. Det är också trendigt med annan färg på ben-avsluten så det fick det bli. Matta på matta är snyggt och löser problemet om man har mycket golvyta men bara mindre mattor.


Ett gammal hålslag som var för ungt för att vara vintage fick kopparfärg sprayat på sig.

Gråa och beigea nyanser är fint ihop. Fårskinn är aldrig fel och skönt att sitta på. Matta på matta är så fint och läckert.


Jag gillar att använda vad jag har samlat på mig. Så även om stilen på de två tavlorna är vitt skilda så har jag komponerat allting så att det plötsligt passar ihop men samtidigt blir väldigt personligt. Och personliga hem borde fler sträva efter.



Damejeanner är så fint! Denna har jag hittat på loppis. Terracotta är hett och snyggt! På väggen gjorde jag en personlig inramning av ett gammalt tapetprov.

Jag sprayade även några plåtburkar.

Min dotter gillar rummet :)

Min man har träningskläder som får vara på den ena väggen. Här kopparsprayade jag gamla IKEA-ben som nu fick agera hängare/spjut. Självklart fick det bli en stor lampa också.

Bambuhusen fick också plats. Skor är fint att ha framme.


Hoppas ni gillade vad ni såg

Åsa


måndag 6 oktober 2014

Styling av olika rum på BoConcept

Hela butiken i Malmö har mer eller mindre varit upp och ner pga en omfattande ytrenovering (målning och tapetsering av alla studios i butiken) samt pga en stor beställning och leverering av massa nya möbler till lanseringen av den nya kollektionen nu hösten 2014 !!
Planeringen av alla nya studios började någon gång i våras och nu cirka 5 månader sen är det snart i hamn.
Jag har fått privilegiet att få lov att styla några studios i butiken, här är studio "London"











Före och efter bilder på BoConcept

Fick i uppdrag att exponera nya accessoarer i hyllorna på BoConcept. Ok FÖRE bilden är lite överdriven eftersom vi hade slängt in massa kuddar huller om buller eftersom vi höll på att ändra om i hela butiken. Jag blev nöjd med resultatet :)  


söndag 31 augusti 2014

Fixar och donar

Fick för mig att ändra om lite i hörnan i vår hall. Denna ingången är inte primär så jag känner att här kan jag leka lite med olika prylar :)
Puffen är ny, från BoConcept Malmö

lördag 30 augusti 2014

Alla gillar bilder


Att titta på bilder är så mycket roligare än en lång text tycker jag.
Här är lite bilder från min Instagram






fredag 1 augusti 2014

Moodboards

Jag gjorde några moodboards till en kompis som ville ha hjälp med sin uteplats.
Jag gjorde en skiss samt satte ihop några moodboards med saker som går att köpa till bra pris.



TEMA "Naturnära"

Tema Naturnära Budget:

Inköpslista

Mönstrade och enfärgade kuddar 2 st 99:- Hemtex (10 st = 500:-)
Hängparasoll: 1850:- Jysk
Prickigt parasoll att ha över solbäddarna: 99:- Rusta
Ljusgrön plädar: 99:- st Hemtex (2 st 200:-)
Flerfärgad pläd: 149:- st (2 st 300:-)
Bambumatta: 199:- st Rusta 140x200 cm. (2 st = 400:-)
Slinga med solceller: 149:- IKEA
Damejeanne: 200:- st på loppis/blocket

Summa: 3700:-



Dynlåda: Bygger Joppe (materialkostnad?)
Värmepumpsskydd: Bygger Joppe (materialkostnad?)
Kabelvinda: Snor Joppe (vitmålas)


Tillkommer:
Krukor 9 st x ca 150:- st = 1350:-
Blomvagnar 9 st x 79:- = 711:- (eller så gör Joppe egna billigare)
Växter 1500:- ca ??
Jord etc. 200:-

Blommor och krukor kan ni kanske satsa på nästa år så sprider man utgifterna




 TEMA "Färgstarkt"

Tema Naturnära Budget:

Inköps lista

Turkosa och gröna kuddar 2 st 99:- Hemtex (3 av varje = 6 st 300:-)
Fruktkudde och randig kudde 99:- st på Hemtex (2 av varje = 400:-)
Hängparasoll: 1850:- Jysk
Turkost parasoll att ha över solbäddarna: 75:- Jysk
Plädar: 99:- st Hemtex (4 st 400:-)
Mattor: 199:- st Rusta 140x200 cm. (2 st = 400:-)
Slinga med solceller: 149:- IKEA

Summa: 3575:-



Dynlåda: Bygger Joppe (materialkostnad?)
Värmepumpsskydd: Bygger Joppe (materialkostnad?)
Kabelvinda: Snor Joppe (vitmålas)


Tillkommer:
Krukor 9 st x ca 150:- st = 1350:-
Blomvagnar 9 st x 79:- = 711:- (eller så gör Joppe egna billigare)
Växter 1500:- ca ??
Jord etc. 200:-


Blommor och krukor kan ni man kanske satsa på nästa år så sprider man utgifterna





Inspirationsbild





Kan vara bra att kunna som visual merchandiser att sätta ihop teman, hitta bilder, använda photoshop och även kunna sätta ihop en budget.


Kanske ni också blir inspirerade av mina boards? ;) 




onsdag 23 juli 2014

BoConcept



Hej på er alla visual merchandiser's och andra nyfikna där ute... :)

Till hösten ska jag göra praktik / LIA på BoConcept Malmö. Kan knappt vänta, det ska bli så spännande :) 
Vad jag fått berättat för mig så har man ett koncept att följa men att man även har mycket fria händer vilket jag tycker låter bra.
Som sagt, ska bli spännande att få jobba med inredare och säljare. Ska även bli kul att träffa och hjälpa kunder.
Jag hoppas så klart på en och annan lyckad exponering :)
Ska komma ihåg att fota mycket!




Åsa




Lite av vårt sovrum



tisdag 1 juli 2014

Ta in naturen


I dessa sommartider hittar man alltid nåt fint att ta in. Som dessa strå....

måndag 30 juni 2014

Trädgårdsbestyr

Har spenderat hela dagen lång i trädgården med att rensa ogräs. Nu slappar jag :)

torsdag 19 juni 2014

En simpel logga till Korpen-huset i Landskrona

Om man är en kreativ själ som har tillgång till InDesign, då kan man inte låta bli att ge sitt förslag till nytt namn och ny logga när Landskrona kommun ber allmänheten om hjälp.
Om jag vinner återstår att se...

Denna logga är inget som ingår i skolan utan detta gjorde jag privat så att säga.
Dock ingår det i visual merchandiser utbildningen att lära sig InDesign.


EPIC-huset i Landskrona !


 




Diverse bilder från mitt hem och trädgård

Jag älskar att leka visual merchandiser I mitt hem :)
Jag gör stilleben och arrangemang av det jag äger. Oftast köper jag inte massa nya prylar utan använder vad jag har och sen kompletterar med något nytt eller second hand.
 










































Trevlig Sommar