Jaha då var en ny kurs påbörjad! Nämligen Ledarskap. Superkul med psykologi, som det handlar om inom ledarskap och grupper.
Vi har tidigare läst Kundpsykologi och tack vare det så har vi kunskap om olika personlighetstyper nu när vi läser Ledarskap.
Där är några teorier vi lär oss som heter DISC och FIRO. Ni får googla och läsa om ni är nyfikna.
Sen när det gäller de olika sätten att leda en grupp, att vara chef och att driva ett företag så lär vi oss teorier som man tillämpar om man är chef eller ledare eller om man är produktionsinriktad eller brinner mer för människan och personalen som man leder.
Vi lär oss också om LEAN och om rekryteringsprocessen.
Vi har precis börjat kursen så än så länge är det svårt att redogöra för exakt vad vi lär oss. Men jag kanske återkommer längre fram.

Låter spännande, du får berätta mer sen!
SvaraRadera