torsdag 19 juni 2014

Sommarlov och mer....

Kära bloggläsare,

Första skolåret är över och nu har jag sommarlov. Dock jobbar jag för att klara min och min familjs överlevnad och det känns skönt att dels vara ledig från skolan och samtidigt jobba under en 3 månaders period och dels då få in pengar.
Dock jobbar på mitt jobb där jag är tjänstledig ifrån - alltså som tjänsteman. Egentligen behövde jag jobb inom handels över sommaren, men det blir inte alltid som planerat, men oftast ändå :)


I slutet av terminen så läste vi kurserna Marknadsföring samt Butiksekonomi/Företagsekonomi.
Väntar betyg på marknadsföringen men tentan i ekonomi sker först efter sommaren.
Parallellt med dessa två kurser pågick ett skarpt projekt (verkligt projekt) tillsammans med Optimera Bygghandel där vi skulle komma på en bättre lösning när det gäller deras fönster, dörrar och golv exponeringar.
Vår grupp fick bra feedback från Optimera, dock kan jag inte visa bilder från vår modell än då projektet är konfidentiellt ännu.


Tankarna far hit och dit angående nästa praktikperiod (LIA) som sker september-november.
Jag har varit i kontakt med IKEA i Helsingborg, Plantagen i Rydebäck samt SVT Malmö och deras Fixa rummet! produktion. Ska försöka knyta ihop den säcken inom kort!


Hälsningar Åsa - snart visual merchandiser








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar